Büszkeségeink: Horváth Dominik jégkorongozó, a JÁK hallgatója
"A sport megtanít alázatosnak lenni."

horvathdominik2.jpgHorváth Dominik 9 éves kora óta jégkorongozik. Elvarázsolta a kapusok felszerelése, így rögtön be is állt a kapuba. A sport megtanította alázatosnak lenni és a kemény munkára. A tanulás rendkívül fontos számára, hiszen a sport utáni életre is gondol, ezért fontos mérföldkőként tartja számon, hogy felvették a Pázmány jogi karára.

Milyen sportot űzöl? Hogyan kerültél kapcsolatba a sporttal és hány éves korod óta sportolsz?

9 éves korom óta jégkorongozom Székesfehérváron. A sportággal az általános iskolás éveim alatt ismerkedtem meg. Egy kezdő hokis tanfolyamra írattak be a szüleim és a jégpályán ragadtam. Nagyon tetszett a jégkorong minden része, de ami különösen kitűnt számomra az a kapusok felszerelése volt és aztán egy kis idő múltán ezért álltam be a kapuba.

Kit tekintesz példaképnek és miért?

Konkrét példaképem sohasem volt. Véleményem szerint annyi nagyszerű sportoló létezik, hogy egy példa után menni nem célszerű. Mindenkiből próbálom elvenni a legjobbat, az olyan tulajdonságokat, rutinokat, amelyek segíthetnek a mindennapjaimban.

Mit adott Neked a sportélet? Meg tudod fogalmazni, hogy mit jelent, milyen örömöt okoz, mire tanított a sport az életedben?

Úgy gondolom, hogy a sport által olyan tapasztalatokat kap meg igen fiatalon az ember, amik rendkívül hasznosak az életben. A sport megtanít alázatosnak lenni, a kemény munkára és a legfontosabb, hogy mind ez idő alatt nagyszerű barátságok és emlékek születnek a csapattársakkal. Nagyon sokat kaptam a jégkorong sporttól ez alatt a 10 év alatt és izgatottam várom, hogy mit tartogat még a jövő számomra.

Milyen eredményeket értél el eddig a sportban? Melyikekre vagy a legbüszkébb?

Az Ifj. Ocskay Gábor Jégkorong Akadémia korosztályos csapataival többször nyertünk magyar és osztrák bajnoki címeket, ezekért a győzelmekért nagyon hálás vagyok, hiszen fehérváriként nagyon sokat jelent nekem, hogy a nevelő egyesületemben ilyen sikereket érhettünk el. Úgy gondolom, hogy minden sportoló álma az, hogy a válogatott színeiben tudjon győzni és ezért az eddigi eredményeim közül amire a legbüszkébb vagyok, az a 2019-es div1/b világbajnokság feljutást érő aranyérme volt.

horvathdominik.jpgAz egyetemi időszak mit adott Neked? Mi mindent tanultál?

Nagyon fontos mérföldkő volt az életemben, hogy felvettek az egyetem jogi karára és izgatottan kezdtem meg az első évemet. Többen is ajánlották az ismerőseim közül ezt az egyetemet, az eddigi tapasztalataim alapján úgy érzem, jól döntöttem. Meg kellett tanulnom az időm jobb beosztását, hiszen a tananyag több és összetettebb, mint amit eddig megszoktam.

A kettőt – egyetem/tanulás és sport – hogyan tudod összehangolni a mindennapokban?

Az edzések miatt a levelező tanrendet kellett választanom, ami nem volt annyira nagy újdonság számomra, hiszen a gimnáziumi tanulmányaim nagy részét is magántanulóként végeztem. Általában a délelőttjeimet edzéssel töltöm és délután marad időm a tanulásra. Szabadidőm ezáltal nincsen túl sok, de úgy gondolom megéri a tanulásba fektetett idő.

Mivel töltöd az idődet, ha épp nem edzésen vagy az egyetemen vagy?

A szabadidőmben a tanulás mellett a családdal és a barátokkal próbálok minél több időt eltölteni.

A jövőben, 10 év távlatában szakmai és sport vonalon milyen életet álmodsz magadnak?

Terveim szerint 10 év múlva még a jégkorong fogja kitölteni az időm nagy részét, hiszen csak 29 éves leszek és ennyi idősen még bőven szeretnék jégkorongozni. A tanulás is rendkívül fontos számomra, hiszen gondolnom kell a sport utáni életre is. Azt jelenleg még nem döntöttem el, hogy pontosan mivel szeretnék foglalkozni, de nem sürget az idő, mindenképp a legjobb döntést szeretném meghozni.

Készítette: PPKE Kommunikáció/Kemény Mária
Fotó: Horváth Dominik

Pázmány Péter Katolikus Egyetem

süti beállítások módosítása