Pázmány Alumni: interjú Pintér Anettel, a BTK egykori hallgatójával

pinteranett.jpg

Pintér Anett egy nyelvi képzés elvégzése után nemzetközi tanulmányok szakon folytatta tanulmányait. Egyetemi évei alatt egy-egy félévet külföldön is eltöltött, Rómában, Lisszabonban és Waterfordban tanult, két hónapig pedig gyakornok volt Magyarország Lisszaboni Nagykövetségén. Akkoriban fogalmazódott meg benne, hogy szeretne tenni valamit Magyarországért, szeretné képviselni az országot. Jelenleg a Magyar Közigazgatási Ösztöndíjprogram 2021-es évfolyamának tagja.

Az ELTE-n angol-olasz szakon végezett, most pedig a Pázmány nemzetközi tanulmányok mesterszakának kulturális diplomácia szakirányán végzős hallgató. Nyelvi képzés után miért erre a szakra és miért a Pázmányra jelentkezett?

Az alapszak közben lehetőségem volt Erasmus ösztöndíjjal egy-egy félévet Olaszországban és Portugáliában tölteni. A kint töltött idő során egyrészt megismertem a helyi nyelvet és kultúrát, valamint az Erasmus révén olyan emberekkel is megismerkedtem, akik a világ különböző országaiból jöttek, és általuk nagyon sok nép gondolkodásmódjába, szokásaiba láthattam bele. Ezek az élmények és ismeretségek indítottak arra, hogy nemzetközi tanulmányok szakon folytassam tanulmányaimat. A Pázmányra elsősorban a kulturális diplomácia szakirány okán esett a választásom.  Úgy éreztem, számomra a kulturális diplomácia a legjobb választás, hiszen már a nevében is benne van a két terület, ami legjobban érdekel, és igazam is lett. :)

Mi az, ami azonnal eszébe jut a Pázmánnyal kapcsolatosan?

A szuper közösség, felejthetetlen beszélgetések és a remek kávé. :) A tanárainktól bármikor bátran kérdezhettünk, az órák jó hangulatban teltek, és sokszor elgondolkodtattak, így mindig örömmel mentem be.

Melyik tanárt, módszert, vagy órát, vagy egyetemen szerzett impulzust emelné ki, ami segített Önnek szakmailag?

Ez fogós kérdés, mert úgy érzem, magától az egész egyetemtől nagyon sokat kaptam. Ha mégis ki kell valakit emelnem, akkor Baranyi Tamás tanár úrnak köszönettel tartozom, aki szakdolgozati témám választását inspirálta és szakmai tudásával segített.

Pázmányos tanulmányaiból mit tud a leginkább hasznosítani?

Elsősorban a szemléletet, hogy mindig merjek kérdezni és a kulturális diplomáciához kapcsolódó tantárgyak ismeretei is mai napig sok segítséget jelentenek, illetve a képzés során széleskörű ismeretanyaggal bővült tudásom. Ma már az uniós jogra is jó szívvel gondolok, bár a megtanulása akkor nem volt egyszerű. :) A képzés érdemének látom, hogy sok területen (jog, diplomácia, kultúra, gazdaság) tájékozott vagyok, melynek alapjait az egyetem rakta le.

A közigazgatás iránti érdeklődésében milyen szerepet játszik, hogy egyetemi évei alatt egy-egy félévet külföldön is eltöltött, Rómában, Lisszabonban és Waterfordban tanult, két hónapig pedig gyakornok volt Magyarország Lisszaboni Nagykövetségén?

Külföldön sokszor éreztem úgy, hogy Magyarországot képviselem, hiszen például nem egyszer történt, hogy a külföldi ismerőseim számára én voltam az első magyar, akivel találkoztak. Sokat kérdeztek Magyarországról, a magyar kultúráról és persze Budapestről, én pedig örömmel meséltem. Talán kicsit grandiózus tervnek tűnik, de akkoriban fogalmazódott meg bennem, hogy szeretnék tenni valamit Magyarországért, szeretném képviselni Magyarországot. E cél megvalósításában jelent fontos lépcsőfokot, hogy megismerkedhetem a magas szintű közigazgatással.

Mi az, ami Önt a legjobban vonzza ebben a területben?

Engem elsősorban a közigazgatás nemzetközi területe vonz, mert úgy érzem, e területen tudom használni nyelvtudásomat, illetve az egyetemen megtanult ismerteket is.

A Magyar Közigazgatási Ösztöndíjprogram 2021-es évfolyamának tagja. Miért jelentkezett a programba? Milyen érzés volt, amikor megtudta, hogy bekerült?

Egy ismerősöm bátorított, hogy jelentkezzek a programba, mely egyedülálló lehetőséget és tapasztalatszerzést kínál a közigazgatás területén. Nagy öröm volt számomra, hogy bekerülhettem a programba, különösen a jelentkezők számát figyelembe véve.

Mire ad lehetőséget Önnek a program?

A program során lehetőségem nyílik a tanulmányaim alatt elsajátított elméleti tudást a gyakorlatban is használni és bővíteni, pályakezdőként ez hatalmas lehetőség. A program lehetővé teszi számomra, hogy belülről láthassam egy központi közigazgatási szervezet működését, ezen belül is a nemzetközi kapcsolatokkal és protokollal foglalkozó főosztály mindennapi tevékenységét. A program másik előnye, hogy egy külképviseleten is eltölthetek három hónapot, megismerve a külföldön működő magyar közigazgatási szervezetek napi feladatait. A kettő programszakasz kiegészítve egymást, széleskörű ismeretek megszerzését teszi számomra lehetővé.

A program belföldi szakasza 7 hónap, amelyet a Belügyminisztérium Nemzetközi Főosztályán tölt, külföldi szakasza pedig 3 hónapig tart. Van már terve, hogy külföldön hol szeretné tölteni az adott időt?

Magyarország Lisszaboni Nagykövetségén szeretném a külföldi szakaszt tölteni, ahol gyakornok voltam. A támogató közegnek köszönhetően rengeteget tanulhattam, örömmel várom, hogy újra ott dolgozhassak.

Szabadidejében mivel töltődik fel, mi jelenti az igazi kikapcsolódást?

Szeretek olvasni, elsősorban olyan műveket, melyeken keresztül távoli vidékeket és különböző kultúrákat ismerhetek meg, nagyon szeretem például az afrikai irodalmat. Ezen kívül továbbra is szenvedélyem a nyelvtanulás, jelenleg portugál kurzuson veszek részt nagy lelkesedéssel. Az igazi kikapcsolódást a család jelenti, a nagyszüleimmel való beszélgetések nagyon sokat jelentenek és mivel vidéken lakom, amikor csak lehetőségünk van rá, szívesen kirándulunk.

Milyen tervei vannak a jövőre nézve?

Szeretnék minél szélesebb körű tapasztalatot szerezni a közigazgatásban, elsősorban a nemzetközi területen, kipróbálni magam minél több közegben és közösségben.

Mit üzenne, mit tanácsolna a jelenlegi pázmányos hallgatóknak?

Jó helyen vagytok, élvezzétek ki ezeket az éveket! :) Amennyiben megtehetitek, használjátok ki az Erasmus adta lehetőségeket, nekem nagyon sokat jelentett mind a tanulmányaim, mind a világlátásom szempontjából.

Tanulmányok:

2018-Pázmány Péter Katolikus Egyetem- Budapest
Nemzetközi Tanulmányok mesterszak, kulturális diplomácia szakirány
2014-2018 Eötvös Loránd Tudományegyetem – Budapest
Anglisztika alapszak, olasz minor
2007-2014:  Dózsa György Gimnázium és Táncművészeti Szakközépiskola- angol nyelvtagozat

Szakmai pálya:           

2021. február 1.- augusztus 31. Belügyminisztérium- Nemzetközi Főosztály
Magyar Közigazgatási Ösztöndíjas
2020. szeptember 14.-november 20. Magyarország Nagykövetsége Lisszabon

gyakornok
2020. június- 2021. január Don’t Panic Angol Nyelviskola Zugló
angol nyelvtanár

Hobbi

olvasás, nyelvtanulás, kirándulás.

Készítette: PPKE Kommunikáció/Kemény Mária
Fotó: Pintér Anett

Pázmány Péter Katolikus Egyetem

süti beállítások módosítása