Büszkeségeink: Szenes Boglárka versenyaerobikozó, csoportos fitnesz instruktor, a BTK hallgatója
"A sport megfoghatatlan örömöt okoz"

szenesboglarka_1.jpgSzenes Boglárka egész életében sportolt, tizenkét évet versenyaerobikozott, számos hazai és nemzetközi érmes helyezést ért el. Ugyan a versenyzést abbahagyta, de ritkán telik el olyan napja, amelynek ne lenne fontos része a sportolás. Visszavonulását követően csoportos fitnesz instruktornak tanult és a Pázmány Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának hallgatója.

Tizenkét évet versenyaerobikoztam, azt megelőzően pedig futottam és rövid ideig kézilabdáztam. A sportolást tehát egészen korán, már általános iskola első osztályában kezdtem. 8 éves koromtól sport általános iskolába jártam, ahol az aerobik sportágra esett a választásom, ami hamar a szenvedélyemmé vált és egészen 2018-ig űztem a sportágat.

Néhány mondatban nagyon nehéz lenne megfogalmazni, hogy mit adott a sport, hiszen lényegében mindent. A sport alázatra és fegyelmezettségre tanít. Megtanít a cél elérésig kitartani és igazán küzdeni. A versenyport sikereinek öröme lényeges, de a sport által megtanul az ember emelt fővel veszíteni is. A sportágamban csoport versenyszámokban is sok évnyi versenyzést tudhatok magam mögött, melynek előnyeit szintén nagyon jól tudom kamatoztatni az élet bármely területén. Az időmet mindig is okosan kellett beosztanom, hiszen a mindennapos késő délutáni edzések mellett, gyakran teljes hétvégéket is az edzőteremben töltöttünk egy-egy felkészülés során. Számomra a sport jelenti a folytonos előrehaladást, a lendületet és lényegében magát a létezést. A sport megfoghatatlan örömöt okoz, egy olyan energizáló érzést, ami hosszú órákig feltölt és újra és újra emlékeztet arra, hogy az emberi test mennyire csodálatos és akarattal mi mindenre képes.

szenesboglarka10.JPGSzámos haza és nemzetközi érmes helyezést értem el, csoport és egyéni versenyszámokban egyaránt. Két évig voltam a felnőtt aerobik válogatott tagja. A legbüszkébb a 2017-ben, csoportban elért Világjátékok bronzérmes helyezésre vagyok.

Az egyetem, akár a sportpálya egy színtér, ahol teljesíteni kell, azonban számomra a gimnázium után egészen új utakat nyitott meg és nagyon felszabadító érzés volt belevágni az egyetemi életbe. Szinte minden kurzus érint olyan témákat, amelyekben szívesen elmerülök és több rendkívül inspiráló oktatót ismertem meg, akiknek hatására a pszichológiai többféle területére nyitottá váltam. A BTK pszichológia szakján szerencsésnek érzem magam, mert a követelmények teljesítését és a vizsgákra való felkészülést ritkán érzem nehézkesnek, a kötelező irodalmak bizonyos részét akár szabadidőmben is szívesen olvasnám. Úgy gondolom önmagában a pszichológia alapszak elvégzése segíteni tudja a világban való boldogulásunkat és önismereti téren is elősegíti a fejlődést. Ezen felül sok értékes barátságot kötöttem és egy elfogadó, családias közösség részévé válhattam.

szenesboglarka12.JPGA versenyzést ugyan abbahagytam, de ritkán telik el olyan napom, amelynek ne lenne fontos része a sportolás. Az edzésre, a tanulásra és a magánéletre szánt időt mindig igyekszem megfelelően beosztani és megtalálni köztük az egyensúlyt, de emellett figyelek arra, hogy magamra is tudjak időt szánni. Mivel kiskorom óta versenysportolok, hamar meg kellett tanulnom, hogyan lehet jól beosztani a szabadidőt és legjobban kihasználni akár a tömegközlekedésen való utazás idejét.

Jelenleg nincs konkrét példaképem, de utánpótlás versenyzőként példaképként tekintettem egyesületünk egyik felnőtt versenyzőjére, akivel később volt szerencsém egy csoportban versenyezni felnőtt korosztályban. A sportág iránti elkötelezettsége, szorgalma és kitartása nagyon motiváló volt számomra. Azóta a sportágam és más sportágak (például torna vagy éppen úszás) aktív vagy már visszavonult sportolói motiválnak. Ilyen például Aly Raisman vagy Hosszú Katinka.

Szívesen töltök időt a barátaimmal és a családommal, akár aktív kikapcsolódás formájában. Ezen kívül nagyon szeretek biciklizni, olvasni és főzni. Szeretek új helyeket megismerni és utazni, gyakran akár „solo travelling” formájában.

A versenyzésből való visszavonulásomat követően csoportos fitnesz instruktornak tanultam, és elkezdtem ezen a területen dolgozni, így a sport örömét valamilyen formában át tudom adni másoknak csoportos órák tartásával. További képzéseket is szeretnék elvégezni, többek között a személyi edző képzést. Ezt a vonalat 10 év távlatában is szívesen követném kiegészítésként és akár pszichológiával együttesen foglalkoznék vele, mert hiszem, hogy a fizikális és a mentális jóllét kéz a kézben járnak. A pszichológián belül pedig a neuropszichológia és az idegtudományok érdekelnek leginkább, el tudom magamat képzelni kutatói pályán. Egy dolog viszont egészen biztos. A sport a mindennapjaim része fog maradni 10 év távlatában is és az általa tanultakkal felvértezve haladok tovább előre.

Készítette: PPKE Kommunikáció/Kemény Mária
Fotó: Szenes Boglárka

Pázmány Péter Katolikus Egyetem

süti beállítások módosítása