Büszkeségeink: Nagy Nikolett Szolanzs birkozó, a BTK hallgatója
"Semmiért sem adnám a sportot."

nagynikolett_1.jpgNagy Nikolett Szolenzs hosszú évekig ritmikus gimnasztikázott, majd birkózásra váltott, ami már a kezdetektől nagyon jól ment neki. Mindkét sportnak köszönhetően óriási személyiségfejlődésen ment keresztül, mindegyiktől mást tanult és kapott. Kulcsfontosságú az életében a jó időbeosztás, mert a Pázmány BTK szociológia szakja mellett az élsport nagyon nem egyszerű. Célja a doktori cím és emellett egy Világ- vagy Európa-bajnoki cím megszerzése.

Válogatott birkózó vagyok, de előtte 11 évig ritmikus gimnasztikáztam. A birkózás 6 éve az életem része, már a kezdetektől nagyon jól ment. Volt egy évem, amikor a két sportot egyszerre űztem, de tudtam, hogy ez nem mehet így sokáig és így váltottam.

Sose volt kérdéses, hogy sportolni fogok, hiszen a szüleim mind a ketten versenyszerűen sportoltak. 3 évesen édesanyukám vitt le a tornaterembe és azóta abba se hagytam a sportot.  

Egyik nagy példaképem Benedek Tibor, hiszen amellett, hogy remek sportoló és ember volt, egyetemet végzett még a sportkarrierje mellett.

Nagyon sok mindent köszönhetek a sportnak. Nagyon kitartó lettem tőle, a fájdalomküszöböm is megnőtt, az RG-nek köszöngetően a monotonitástűrő-képességem is elég magas. Nagyon nagy személyiségfejlődést köszönhetek mindkettő sportnak, mind a kettőnél mást és mást tanultam és kaptam. De megtanultam kezelni a kudarcokat és a sikereket egyaránt, ami egész életemet végig fogja kísérni. Sport által nagyon sok új kapcsolatom lett, külföldön is, de itthon is. Rengeteg helyen járunk, szinte az egész világot beutaztuk, amik örök élmények. A legjobb barátomat is a sportnak köszönhetem, amiért talán a leghálásabb vagyok. Leírhatatlan érzés, amikor ott állsz a dobogó tetején, amikor visszaigazolást kapsz arról, hogy valamit jól csináltál és az a hihetetlen sok munka nem volt hiába, megcsináltad. Hihetetlen összetett munka. Hihetetlen érzés, amikor a meccsed előtt egy világversenyen állsz, már mennél fel a szőnyegre, de az edző még fogja a két vállad és beszél hozzád, ott derül ki minden, hogy hogy sikerül a felkészülés, amikor a szőnyegre fellépsz és hallod, hogy a csarnok tombol érted, de ez elhomályosul, mert koncentrálsz, hogy most meg tudd mutatni, hogy te mit tudsz és az adrenalin, meg az akarás visz és visz. A dobogó meg már csak a ráadás, ott megfagy az idő és semmi mást nem kívánsz. Semmiért sem adnám a sportot és ezeket az élményeket.

unw.jpgNégyszeres magyar bajnok vagyok és 2018-ban 7. helyezést értem el a világbajnokságon, azóta sajnos nem tudtam világversenyre menni egy nagyobb sérülés és a vírus miatt. Rengeteg nemzetközi versenyről van ezek mellett érmem, és azok közül, amire a legbüszkébb vagyok, az a legelső. Hiába egy bronzérem, többet ér nekem, mint az aranyérmeim, mert ott derült ki a küzdeni akarásom, az utolsó pillanatig 120%-ot tettem bele és ott tudtam meg, milyen is az élsport.

Most vagyok első éves szociológia hallgató, így még a vizsgaidőszakhoz nem volt szerencsém sajnos, nem sajnos. De már most kénytelen voltam a jó időbeosztást megtanulni, mert az egyetem mellett az élsport nagyon nehézkes. Sajnos a vírushelyzet miatt még nem tudtam megtapasztalni, milyen az igazi egyetemi élet, de már most máshogy látom egy picit a világot, ami jó, mert sokkal több mindennel vagyok tisztában.

nagynikolett4.jpegNehéz összehangolni a tanulást és a sportot, mondhatni, hogy most szerencsém van a hibrid oktatással, mert így könnyebben oda érek edzésre, és ha esetleg valamiről lemaradtam akár vissza is tudom nézni, ami normális hétköznapokban nem menne, sokkal kevesebb edzésen tudnék részt venni. Egyébként sokkal jobb úgy a tanulás, hogy a testem fáradt és ugyanígy edzésen is. Nyilván a koncentrációt kicsit rontja, ha agyilag le vagyok fáradva, de ez is fejleszthető.

Mostanában rengeteg a feladott könyv, amit ki kell olvasni és olykor igyekszem ezeket olvasgatni, de nagyon szeretek zenét hallgatni és táncolni, a kocsiban is folyamatosan megy a zene. Természetesen a barátaimmal még jobban szeretek lenni, igyekszem rájuk is időt szakítani. Hétvégente néha eljárok dolgozni és gyógytornázni. Barátaimmal szeretünk sétálgatni, vagy beülni egy jó kis helyre beszélgetni és aztán egymásnál aludni.

Szeretném megszerezni a doktori címet és emellett egy Világ- vagy Európa-bajnoki címet is.

Készítette: PPKE Kommunikáció/Kemény Mária
Fotó: Nagy Nikolett Szolanzs, United World Wrestling

Pázmány Péter Katolikus Egyetem

süti beállítások módosítása