Büszkeségeink: Frauenberger Panna fitness versenyző, a JÁK hallgatója
„A sport az élet minden területén megerősít”

frauenbergerpanna.jpg

Frauenberger Panna Egyetemünk első éves jogász hallgatója. Sportága a fitness, amely két fordulós versenyből áll. Első része egy 90 mp táncos, akrobatika, erő-és hajlékonysági elemekkel zenére megkoreografált gyakorlat bemutatása, második része pedig a testforduló, melyben a versenyzők összemérik izmaik kidolgozottságát, differenciáltságát, arányosságát. Az IFBB hivatalos sportági szakszövetség többszörös Magyar Bajnoka, Magyar Kupa győztese.

Hogyan kerültél kapcsolatba a sporttal és hány éves korod óta sportolsz?

6 éves koromban kezdtem el, egy családi barát által csöppentem a fitness világába. Első látásra szerelem volt. Már a kezdetektől tudtam, hogy ez az a sport amiért a későbbiekben élni szeretnék. Rendkívül hamar tanultam, és az edzőm 2 hónap elteltével benevezett az első versenyemre. Talán ott izgultam életem során a legjobban, mert számomra nagyon új, és friss közegbe kerültem. Minden pillanatát élveztem, és máig ez a lelkesedés hajt.

Kit tekintesz példaképnek és miért?

Maroshévizi Krisztinát edzőmet tekintem példaképemnek, mert mindig motiváló tanácsokkal látott el és egy hatalmas szaktekintély. Pályafutásom kezdete óta Krisztina az edzőm. Ő vezetett el a sikereimhez. Nem csak fizikálisan, hanem sok helyzetben lelki segítséget is nyújt, ami egy sportoló számára elengedhetetlen kellék. Nagyon közel állunk egymáshoz.

Mit adott Neked a sportélet?

Megtanultam veszteni és csalódni, ezáltal megerősödtem, és próbálom az előttem álló akadályokat megoldani, de hogyha rosszul is alakulnának a dolgok, akkor mindig fel tudok állni. A sport az élet minden területén megerősít, így sokkal tudatosabb és határozottabb vagyok a tanulásban, és más élethelyzetekben is. Az ismerőseim nem értik, hogy hogyan tudom összeegyeztetni a sporttevékenységemet, az összes többi teendőmmel együtt, de aki elsportoló az tudja, hogy a szenvedély, és a szeretet átlendít minden nehézségen.

Meg tudod fogalmazni, hogy mit jelent, milyen örömöt okoz, mire tanított a sport az életedben?

A sportágam fantasztikus, keveredik benne a tánc/művészet világa. Tudásomat szeretem megmutatni, hogy hova fejlődtem, ez mindig örömmel tölt el, és erőt merítek belőle. Sportom meghatározó része és mozgató rugója az életemnek. Nagyon sok értékes és hasonlóan gondolkodó embert ismerhettem meg. Sok barátság szövődött ezáltal.

Milyen eredményeket értél el eddig a sportban? Melyikekre vagy a legbüszkébb?

frauenbergerpanna_2.jpgTöbbszörös Magyar Bajnok vagyok Junior és Felnőtt kategóriában
2018. IFBB Junior Európa Bajnoki I. helyezett
2019. IFBB Junior Világbajnoki II. helyezett
2019. IFBB Felnőtt Világbajnoki III. helyezett

A legbüszkébb az Európa Bajnoki címemre vagyok, mert ez volt az első nagy sikerem a sportkarrierem során. Erre a versenyre nagyon hosszan és tudatosan készültem, de titkon bíztam abban, hogy jó eredményt érek el, de arra álmomban sem gondoltam, hogy a dobogó legfelső fokára állhatok. 

Az egyetemi időszak mit adott Neked? Mi mindent tanultál?

Sajnos, a járványhelyzet miatt az egyetemi tanulmányaimat nem a szokott módon kezdhettem meg. Nem volt alkalmam megismerni az évfolyamtársaimat, és az egyetemi tanáraimat személyesen. A helyzet ellenére viszont mindenki személyében végtelen jóindulatra, és segítőkészségre találtam. Alig várom, hogy megtapasztalhassam a valódi egyetemi légkört. Az egyetem kezdete óta egyre jobban szeretem magát a szakirányt és a tananyagokat is. Megtanultam még jobban beosztani az időmet. Egyik álmom vált valóra, hogy olyan dolgokkal gazdagodik a tudásom, amiket felnőtt koromban majd kamatoztatni tudok.

A kettőt – egyetem/tanulás és sport – hogyan tudod összehangolni a mindennapokban?

Mivel több mint 10 éve életem részét képezi a sport, már rutinosan kezelem ezt a kérdést. Minden hétvégén készítek egy időbeosztást a következő hétre, ahol az egész heti tervemet feltüntetem. De számomra nagyon fontos a pihenés, és feltöltődés, mert így tudom maximális bedobással végig csinálni a mindennapjaimat.

Mivel töltöd az idődet, ha épp nem edzésen vagy az egyetemen vagy?

Sok időt töltök a szabadban. Két kutyus gazdája vagyok, és rendszeresen kirándulunk barátokkal és a családommal. Emellett azért élem a mai fiatalok világát is. Szeretem az izgalmas sorozatokat, a baráti összejöveteleket. Könyvek terén a tényfeltáró és a bűnügyi témákért oda vagyok. 

A jövőben, 10 év távlatában szakmai és sport vonalon milyen életet álmodsz magadnak?

A sportot, ameddig lehet szeretném folytatni. Minden vágyam, hogy megismétlődjenek a nemzetközi sikereim. Ügyvédi pályára készülök, de a szakirányban még bizonytalan vagyok, azt a tanulmányaim során fogom tisztán látni, hogy melyik terület az, ami legjobban az én habitusomhoz illik.

Készítette: PPKE Kommunikáció/Kemény Mária
Fotó: Frauenberger Panna

Pázmány Péter Katolikus Egyetem

süti beállítások módosítása