Krisztus feltámadott
Ft. Caprioli Alessandro atya, egyetemi lelkész húsvéti homíliája

noel-coypel-the-resurrection-of-christ-1700-2.jpgHúsvét vasárnapján az egész világ minden templomában egy nagy hír hangzik el: az úr Jézus feltámadott!
Valaki azt mondhatná, hogy ez nem újdonság, és ez igaz: több mint tizenkilenc évszázada hirdetik. De minden más újság gyorsan kiszárad, mint a levelek ősszel, viszont a keresztény újdonság mindig meghatja a szívünket: mindig friss és fiatal marad.

Mit jelent a Húsvét újdonsága?
A világ, amit Isten szépnek és jónak teremtett, tönkrement: most mi egy olyan világban élünk, ami - ahogyan szent Pál mondja - értetlen, hitszegő, lelketlen. Szenvedünk a bűn következményei miatt: az emberek közötti gyűlölet, a háborúk, a betegségek, a járványok, a éhség és az elemi csapások miatt.

Mi lesz velünk? Üdvözülhetünk?
Igen, az üdvösség lehetséges, mert Isten elküldte Fiát a világba, aki megszabadított minket. Húsvét Isten fiának a földi kalandja, aki eljött ebbe a szegény és igazságtalan világba, és halálával és feltámadásával visszament a mennybe, magával víve azokat, akik hisznek benne. Így megértjük, hogy hogyan üdvözülhetünk, hogyan kerülhetjük ki azt a romlást, ami a világra vár és minket is vár amikor meg fogunk halni: csak Krisztusba kapaszkodva, aki átmegy ebből a világból az Atyához.

Az élet pozitív, mert az ami vár minket nem a semminek a sötétsége, hanem az Istennel való örök élet. Így a keresztény hit központjával találkozunk: a feltámadásának az örömével. A hitünk sajátos tulajdonsága az öröm.

Krisztus az ő saját személyében komolyan vette a szenvedést és a halált; a kereszt mégsem cél volt, hanem eszköz. Az elmúlt napokban ismét végigjártuk a keresztutat, de most a halál elmúlt, és az, ami örökké megmarad, a Krisztusban való élet.

Itt van a különbség a keresztény és a nem keresztény ember között: a nem keresztény a szenvedést és a halált, amiket mindenki megtapasztal, hangsúlyozza, a keresztény ember pedig biztos benne, hogy Krisztus feltámadott és, vele együtt, ő is fel fog támadni. Azt mondani, hogy a kereszténység csak a kínszenvedés, ez egy eretnekség, mert az áldozat embertelen, amikor nincs pozitív célja. És most tudjuk, hogy mi ez a cél. Ez az élet és fajdalmai elmúlnak, a feltámadás öröme örökké megmarad.

Ez nemcsak a jövőben lesz, mert ha Krisztus feltámadott, akkor ez azt jelenti, hogy itt és most van, nem tűnt el. Most van az a pillanat, amikor kapaszkodnunk kell az Úrba. Velünk van és mi már részesülünk az ő feltámadásában, mert a feltámadás mindent megvált, a jelen pillanatot is. A feltámadott Krisztus jelenléte ad jelentést az életünknek: ha a semmi az, ami a végén vár minket, akkor ez a jelen pillanat is semmi, mert a célja csak sötétség, viszont ha a fény vár minket, akkor ez a pillanat is világos, mert az egész életünk a fényre irányul; minden lépésünk egy új lépés Isten dicsősége felé.

Szöveg: Ft. Caprioli Alessandro atya, egyetemi lelkész
Kép: Wikimedia Commons


Pázmány Péter Katolikus Egyetem

süti beállítások módosítása