Büszkeségeink: Bóbis Botond vízilabdázó, a JÁK hallgatója
"A sport megtanít becsületesen győzni, vagy emelt fővel veszíteni. A sport tehát mindenre megtanít."

bobisbotond.jpgBóbis Botond az uszodában nőtt fel, 8 éves kora óta vízilabdázik. Maximalistának vallja magát, a sport és a tanulás területén is szeretné a legjobbat kihozni magából. A Vasas sportolója és a Pázmány jogi karának hallgatója.

Vízilabdázom, jelenleg a Vasas felnőtt csapatában. Családi indíttatásból kerültem le az uszodába. Gyakorlatilag ott nőttem fel. Édesapám és mindkét bátyám is ezt a sportot űzte. A megfelelő úszás alapok megszerzése után 8 évesen kezdtem a sportágat.

Arra a kérdésre, hogy mit adott nekem a sport, egy Ernest Hemingway idézettel tudnék a legjobban válaszolni: "A sport megtanít becsületesen győzni, vagy emelt fővel veszíteni. A sport tehát mindenre megtanít." Gyakorlatiasabban fogalmazva a célok megfogalmazását, azok elérésére való törekvést, küzdőszellemet, kitartást, alázatot. Olyan értékek ezek, amelyeket az élet bármely területén kamatoztathatok. A legnagyobb örömet az a felimerés okozza, hogy a kemény munka meghozza a gyümölcsét.

Utánpótlás szinten nevelőklubbommal a KSI-vel mindhárom korosztályban nyertem bajnoki címet. Az utánpótlás válogatottakkal ifijúsági VB és EB bronzérmes vagyok. Talán ezek az eddigi legnagyobb sikerek. Valamint az idei évben felnőtt szinten bejutottunk a Vasassal a Magyar Kupa négyes döntőjébe.

bobisbotond2.jpgA jogi kar nappalis hallgatója vagyok. Először is hálás vagyok az oktatóknak, hogy tolerálják a kedvezményes tanrendemből adódó fennakadásokat. Rengeteg értékes tudással gyarapodtam már az első évem után is, biztos vagyok benne, hogy ebből még több lesz. Megtanultam, hogy mennyire fontos a helyes időbeosztás, és hogy mekkora a különbség a gimnáziumi és az egyetemi tanulmányok között.

Talán ez a legnehezebb számomra a maximalizmusom miatt. Szeretném mindkét területen kihozni magamból a legjobbat. Egy korábbi edzőm mondta, hogy a sportnak és a tanulásnak sínpárként kell egymás mellett haladnia, ez az útmutatás vezet.

Ha épp nem edzésen vagy az egyetemen vagyok, elsősorban pihenéssel, a szeretteimmel töltöm az időmet vagy szórakozom a barátaimmal. Ezenkívül szívesen nézek filmeket, sorozatokat, olvasok és hódolok néhány szabadidős tevékenységnek is.

Szeretném a lehető legjobb eredménnyel befejezni az egyetemet, azonban szakmailag távlatokban még nem gondolkozom. Sportvonalon pedig meghatározó játékossá szeretnék válni a klubcsapatomban és később beverekedni magam a felnőtt válogatottba.

Készítette: PPKE Kommunikáció/Kemény Mária
Fotó: Bóbis Botond

Pázmány Péter Katolikus Egyetem

süti beállítások módosítása